Hema is opgericht als Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam.
De allereerste hema vestiging werd geopend in 1926 op de Kalverstraat in Amsterdam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hema betekent Hollandsche Eenheids Maatschappij Amsterdam
Het Nederlandse warenhuis is sinds kort in eigendom van een Britse investeringsmaatschappij (Lion Capital). De eenheidsprijzen bestonden vroeger uit 25 en 50 cent. Tegenwoordig zijn die prijzen er niet meer, maar is het nog steeds een goedkoop warenhuis dat heel veel product speciaal laat produceren.
Klik eens op onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuk die link nar dat hema-liedje +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nar=naar natuurlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Compensatieplus. Iedereen die Hollandsche Eenheidsprijzen (nou ja, vooruit) Maatschappij Amsterdam noemt heeft een goed antwoord gegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo is het maar net Kees!
de hema staat voor diversiteit
mooie designspullen voor weinig
in feite een puur hollands produkt
en ja, sinds kort overgenomen...

Toegevoegd na 3 minuten:
dit is een mooie link nar een antwoord waar Hema echt voor staat
http://www.hema.nl/upload/FootersTop/OverHEMA/HEMA_corporate_NL.pdf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-1 Heb je aandelen hema?
zondag
13 jaar geleden
Ik vind de Hema een leuke winkel hoor. Maar vroeger hadden ze alleen maar troep en wij legden toen die letters zó uit: Heeft Enkel Maar Afval. :-)