ik wil stewardess worden, is het een groot probleem als mijn brilsterkte hoger is dan -5 of +5? ik heb bijna -10...

Ik ben pas begonnen met de opleiding maar ik heb de eisen van KLM gezien

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.1K

Het beste antwoord

Oei, -10 is wel heel erg veel:

Ik was stewardess/hostess. En als er onverhoopt iets gebeurt in een vliegtuig moet je ten alle tijde goed (redelijk) kunnen blijven zien. Als de druk bijvoorbeeld wegvalt, kun je je bril of lenzen verliezen. Ook dan moet je de mensen nog op de goede manier door de nooduitgang van een vliegtuig kunnen helpen. Dat is namelijk de eerste taak van een stewardess; aanwezig zijn voor de veiligheid...
En het verschilt per maatschappij welke norm ze hanteren wat de afwijking van de ogen betreft. Het uiterste is in ieder geval -5.

http://www.ooglasertrefpunt.nl/forum/viewtopic.php?t=169&start=15

http://www.flightattendantcollege.nl/?page=23&parent=3
http://www.studentum.nl/Opleiding_Stewardess_of_Steward_168307.htm

Wellicht kan je nog wel grondstewardess worden.

Wel vreemd dat die opleiding jou heeft toegelaten. Geld terugvragen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Eisen zijn eisen. Ik had 0,25 cylinderagwijking te veel in mijn linkeroog en werd keurig afgekeurd door de KLM. Dit was wel voor piloot moet ik toevoegen. Wellicht dat ze minder strikt zijn voor cabinepersoneel.

Bel de hrm afdeling en vraag het ze, kan nooit kwaad!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blijkbaar is dat wel een probleem ja als de eisen zijn: "als je een bril of lenzen draagt een maximale sterkte tussen -5 en +5;" Daar ga je niet onderuit komen, je hebt namelijk geen -5,5 ofzo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Overigens kom je er volgens de bron bij ryanair niet in zonder zwemdiploma ;)
Ik zou zeggen neem eens contact op met een aantal maatschappijen en leg je verhaal uit en vraag wat de mogelijkheden zijn. Je kan beter nu een goed antwoord hebben dan dat je klaar bent met de opleiding en overal afgewezen wordt.