Moet je de vakken natuurkunde en scheikunde in je profiel hebben om arts te worden?

Wordt je dan wel toegelaten op de universiteit om een artsopleiding te kunnen gaan volgen zonder natuurkunde en scheikunde in je profiel te hebben ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Ja, er moeten zowel natuurkunde als scheikunde in je profiel zitten.

De bacheloropleiding Geneeskunde is een lotingstudie. Je mag meedoen aan de loting als in het bezit bent van één van de hierna genoemde diploma’s en aanvullende eisen:
Einddiploma vwo nieuwe stijl
- Profiel Natuur en Gezondheid met natuurkunde 1, scheikunde 1, biologie 1,2 en wiskunde B1,
- Profiel Natuur en Techniek, met wiskunde B1,2, natuurkunde 1,2 en scheikunde 1, 2, aangevuld met biologie 1+2.
Einddiploma vwo nieuwe stijl behaald in 2010 of later:
- Profiel Natuur en Gezondheid met biologie, scheikunde, wiskunde A of B aangevuld met natuurkunde
- Profiel Natuur en Techniek met wiskunde, natuurkunde en scheikunde, aangevuld met biologie.
Amadea
12 jaar geleden
Ja, als je een artsopleiding wil gaan doen dan heb je vanzelfsprekend biologie nodig en daarvan natuurlijk het onderdeel menskunde. Als je biologie wil volgen, dan is natuurkunde een verplicht vak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor Nederland geldt dit niet, is dit een Vlaams antwoord?