Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb niet langer recht op studiefinanciering na mijn bachelor. Hoe kan ik mijn masteropleiding dan financieren?

Hoi allemaal,

Ik ben met ingang van dit collegejaar geswitcht van opleiding. Ik ben afhankelijk van studielening. Ik mag nog precies genoeg jaren lenen om een WO bachelor te halen. Maar met alleen een WO bachelor zijn mijn kansen op de arbeidsmarkt natuurlijk klein. Ik zou dus graag een master willen doen, maar heb ik tegen die tijd geen recht meer op een lening van DUO. Ik zit dus met m'n handen in het haar, want zou niet weten hoe ik een master zou moeten betalen. Op de website van DUO kan ik weinig informatie vinden over andere mogelijkheden. Hebben jullie een idee? Is er nog een beurs waarvan ik niks weet?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
14.9K
Griffin
3 jaar geleden
Met het switchen van opleiding heb je eigenlijk in je voet geschoten, want regelgeving is dat je niet mag verlengen als je van opleiding bent gewisseld.
Antoni
3 jaar geleden
Een studie-adviseur of studentenbegeleider kan je helpen bij het
-samen- beantwoorden van dit soort vragen. Ik raad je aan na te gaan bij jouw universiteit met wie je hierover kan overleggen. Voor de universiteit is het ook van belang dat studenten hun studie met een master kunnen afronden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Hiervoor bestaat het levenlanglerenkrediet.

Waarschijnlijk voldoe je aan de criteria.
In jouw geval zal de leeftijd, opleiding en vergoeding door derden niet spelen.
Doe de test, dan weet je het zeker:

https://duo.nl/particulier/levenlanglerenkrediet/index.jsp

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding