Kan je een manager in de zorg worden met het profiel N&G?

Ik wil iets in de gezondheidszorg gaan doen maar weet nog niet precies wat... Manager in de zorg spreekt me wel aan maar ik heb nog geen keuze gemaakt... Ik wil N&G kiezen zodat als ik van gedachte verander altijd nog een doktersopleiding kan gaan volgen.. Of is er nog een andere optie zodat ik en een doktersopleiding kan gaan volgen en een opleiding als manager in de zorg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik zou als ik jou was sowieso een NG of NT profiel kiezen. Als je namelijk een EM of CM profiel kiest, kan je niet altijd (op veel scholen) bijvoorbeeld biologie kiezen en dat is vaak wel een vereiste om een doktersopleiding te doen.

Met een N&G profiel kan je altijd nog manager worden, zolang je maar een opleiding doet op dat gebied. Ik ken mensen die een studie Italiaans hebben gedaan en nu account manager zijn, dus er zijn heel veel mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Biologie is ALTIJD een vereiste ;)
Als je het kan adviseer ik zeker een n&g richting aan. Je hebt namelijk geen economie of iets dergelijks nodig om economie te studeren. Ook geen Duits, om Duits te studeren.

Zo kan ik met mijn n&t en n&g profiel alle studies doen die ik wil. Op Latijns en Grieks na.

Het is echter wel aan te raden om voor sommige studies enige "voorkennis" te hebben. Duits studeren zonder Duits is geen aanrader.

Maar wat ik je nog meer adviseer, is vakken te kiezen die je leuk vindt. Niet teveel naar de toekomst te kijken. Als je biologie leuk vind, "moet" je het kiezen. Als je M&O leuk vindt, kies je dat. Als je het beide leuk vindt, kies je het beide. Als je het kiest, maar het niet leuk vindt, hou je het ook niet vol.