hoe kan ik me het best concentreren (als kind à op mijn schoolwerk, als mijn ouders vlak voor een echtscheiding staan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Dit zou jou helemaal niet bezig mogen houden,maar ik begrijp je wel.
Heb het er met je ouders over,zeg wat je dwars zit en dat het je op deze maniet niet lukt om geconcentreerd te zijn.

Toegevoegd na 30 seconden:
Maniet=manier
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms helpt het om op een totaal andere locatie te gaan leren dan je gewend bent. Meeste bibliotheken in grote steden kun je een studieverlof gratis reserveren. Verder ligt het er ook heel erg aan of je echt wil leren als je al niet graag leert is ook dit een excuus boor afleiding om het niet te doen dit klinkt misschien Est hard maar ik bedoel het goed: aan de toekomst van je ouders kan jij niets doen daar zijn ze zelf verantwoordelijk voor. Waar je wel wat aan kunt doen is aan je eigen toekomst en als leren ervoor zorgt dat jjij het diploma haalt dat jij wil halen en waarmee je onder andere je eigen toekomst op kan bouwen ga daar dan voor. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een andere ruimte. Je kan ook in de bibliotheek gaan zitten of bij een vriendje en vriendinnetje gaan leren. Dan hoef je niet heel de tijd op je ouders te letten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je staat momenteel voor twee "overlevingstaken". Enerzijds moet je aan je schoolverplichtingen voldoen en anderzijds moet je werken aan deze crisis in je ouderlijke gezin (en in je eigen levenssituatie!). Deze twee taken concurreren met elkaar: ze strijden beide om je dagelijkse tijd en aandacht. Het kan zijn dat beide taken niet goed te combineren zijn: je wordt overbelast en je concentratievermogen lijdt daaronder.
Maar het zou ook kunnen zijn dat je die crisistaak te veel wegdrukt en verwaarloost en dat die taak daardoor ongewild je aandacht steelt tijdens je schoolwerk. Je blijft piekeren en daardoor valt je leerconcentratie weg. In dat geval zou je meer tijd en aandacht moeten vrijmaken om aan die crisistaak te werken, bijvoorbeeld door er veel over te praten met mensen die je vertrouwt.
Door voldoende tijd en aandacht in die crisistaak te stoppen, doe je energie op om de rest van de dag geconcentreerder (als het ware met een leeg hoofd) aan je schooltaken te werken. Maar het is makkelijker gezegd dan gedaan ...