in 4 e jaar middelbaar,als ik wil uitschrijven,moet ik met mijn vader mee naar school gaan?

ik ben al 18 jaar terwijl ik in 4de jaar kantoor zit,ik wil geen school meer,als ik wil uitschrijven,moet mijn ouders mee met mij naar school gaan?

Toegevoegd na 2 uur:
ik ben al 18 jaar !!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NIET doen! Zorg dat je een diploma haalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn dochter van 18 is ook van school afgekomen zonder diploma ! een grote ellende!!! ze kan geen werk vinden en je krijgt GEEN enkele uitkering!!! daar komt nog bij dat jij maar waarschijnlijk je ouders je ziekenkosten verzekering van min 100€ zelf moeten betalen!!!! nooit doen!!!!! na je 25ste maak je pas weer kans op een uitkering!!

Het beste antwoord

Bovenstaande Bron is handig voor je antwoord.
Je bent 18 en dus niet leerplichtig meer. Je hebt geen toestemming van je ouders nodig. Maar wil je dit wel zonder dat je ouders het goed vinden?

Bovendien: Is het wel verstandig? In de huidige maatschappij heb je echt opleiding nodig om verder te komen. Vroegtijdig schoolverlaten is een Don't op je CV!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja.

Na je 16e volgt eventueel de kwalificatieplicht die loopt tot de dag waarop de jongere 18 jaar wordt
.......of een diploma mbo2, havo of vwo (startkwalificatie) heeft behaald.

Jouw ouders zijn verplicht er voor te zorgen dat je op een school staat ingeschreven of dat je je kwalificatieplicht hebt gehaald.

Want waar wil je van gaan leven, als je niet meer naar school gaat?

http://overheidsloket.overheid.nl/index.php?p=product&product_id=1823

Dus je ouders zullen moeten weten dat je niet meer naar die school gaat.
En jouw ouders kunnen het hoofd van de school verzoeken om jou te laten uitschrijven onder bepaalde voorwaarden.