Ik heb mijn scooter praktijk niet gehaald door een fout in de routonde en durf echt niet meer de rijschool te bellen i.v.m angst om te falen wat nu?

Ik heb al faalangst( in de 1ste en 2de op school lessen gehad) en had me brommer praktijk niet gehaald, en nou durf ik echt niet meer de rijschool de bellen ( vooral omdat ik dan weer een maandloondje kwijt bent) . Omdat ik echt bang ben om weer te falen, wat kan ik hier aan doen

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Jij wilt toch je scooter rijbewijs? Dan moet je er gewoon voor gaan! Desnoods met begeleiding! Maar als je iets echt wil, dan kun je het ook.

er zijn speciale rijscholen, die extra begeleiding kunnen geven aan met met faalangst. jouw rijschool kan daar vast meer over vertellen. echter het is helemaal niet raar, als iemand de eerste keer voor zijn praktijk zakt. dat overkomt heel veel mensen. dus maak je niet te veel zorgen. ga eerst eens het gesprek aan met je instructeur, misschien heeft hij nog wel goede tips, waardoor het een volgende keer beter kan gaan.

klopt, bij een rijschool kijken ze hier niet van op als je een keertje zakt, of meerdere keren. Zij zijn er juist om jou te helpen en ondersteunen en vooral leren goed en juist te rijden. Dit bestaat niet alleen uit gas geven, remmen en sturen maar ook met geestelijke problemen in het verkeer, zoals faal angst. Ga juist langs die rijschool, ze zullen je denk ik eerder als een uitdaging zien als de zoveelste die opgeleid moet worden.

Praat erover met bekenden of familie, dat helpt best wel, daar krijg je zelf vertrouwen van

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100