Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een studie gedaan, deze niet afgemaak, maar kan ik nu voor de gehaalde tentamens een certificaat aanvragen? en hoe werkt dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
554

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk niet dat je die kan aanvragen.. Zelf heb ik ook zo een
Probleem gehad, ik moest helemaal opnieuw beginnen met hetzelfde opleiding op een andere school.. Je zou toch even her en der informeren, succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het altijd zo vreemd dat in deze rubriek vragen gesteld worden zonder het nivo van de opleiding weer te geven. Ik denk dat op een Universiteit een behaald tentamen wel degelijk waarde blijft houden, cq tot een vrijstelling kan leiden. Op MBO niveau zal dit erg moeilijk zijn. Op HBO nivo lijkt me dat een tentamen op dezelfde instelling wel waarde heeft, maar op een andere instelling weer niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad..

Andere antwoorden (1)

Als je kort geleden met je opleiding gestopt bent, kun je met je tentamenoverzicht/cijferlijst eventueel vrijstellingen krijgen voor tentamens bij andere opleidingen. Maar dat is ter beoordeling van je volgende opleiding.
Als het al langer geleden is, denk ik niet dat je vrijstellingen kunt krijgen.
Als je al een opleiding in gedachten hebt, informeer daar even wat hun regels zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding