waar haal ik informatie vandaan voor mijn werkstuk over het basisonderwijs?

Ik moet een profielwerkstuk over het basisonderwijs maken.
mijn vraag was of iemand een goede website en/of boek weet waar handige informatie in staat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (5)

wikipedia?

Toegevoegd na 52 seconden:
en bij http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/basisonderwijs?ns_campaign=Thema-onderwijs_en_wetenschap&ro_adgrp=Basisonderwijs&ns_mchannel=sea&ns_source=google&ns_linkname=%2Bbasisonderwijs&ns_fee=0.00
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In België zou ik mijn informatie gaan zoeken bij het CLB.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou eens een praatje gaan maken bij een paar basisscholen!
Meestal heb je een paar basisscholen binnen loopafstand, en de directeuren en leraren daar kunnen je heel veel vertellen, en zijn daar meestal ook wel bereid toe.

Toegevoegd na 40 seconden:
ps: websites lokken alleen maar uit tot knip-en-plak werkstukken en dat wil je vast niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een goed profiel werkstuk:
Ga praten met een paar basisscholen, en kies dan ook scholen met verschillende pedagogische achtergrond (openbare, jenaplan, montessori, vrije scholen)
Daarnaast kun je gaan kijken naar scholen die de wat meer ouderwetse lesmethoden hanteren en de scholen die juist meer het "nieuwe rekenen" als methode hebben.

Leuk om dan ook gelijk de schoolresultaten te koppelen (cito scores?) aan de gebruikte methodes, maar dat kan alleen als de achtergrond van de leerlingen op de te vergelijken scholen ook vergelijkbaar is..onder achtergrond doel ik vooral op gemiddeld opleidingsniveau ouders.

Een profielwerkstuk uit alleen een boekje wordt echt minder gewaardeerd dan 1 uit eigen onderzoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op een basisschool!!!
(juffen/meesters, leerlingen, ouders)