Hoe kan mijn dochter 3 certificaten zorg en welzijn( 5 verplichte al gehaald) voor vmbo-t halen voor de zomer? woonachtig in Noordwijk

Door hevig puberen heeft mijn dochter geen vmbo-t diploma , maar alleen 5 verplichte certificaten van zorg en welzijn. Tegenwoordig geen mbo opleiding laat toe zonder mbo diploma ... zij wilt echter in september beginnen met volledige mbo opleiding ... thuis studie loi en dergelijke lijkt mij geen optie - zij heeft discipline nodig en regelmaat.. kan een verwijzing AWBZ zorg haar ermee helpen?... Zij wordt over 2 maanden 18.. Alvast dank voor jullie antwoorden!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Er zijn mogelijkheden via een staatsexamen, bij voorkeur aanmelden voor 1 januari voorafgaand aan het jaar van examinering.
Overigens moet iedere MBO haar ook zonder diploma binnenlaten, tenminste op niveau 2. Daar kan ze laten zien wat ze waard is en als dat gelijk of hoger is dan vmbo-t, dan komt dat er binnen de kortste keren wel uit. Zeker gelet op haar leeftijd zou ik NU nog gaan praten op een ROC.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder vmbo diploma kan een leerling sowieso op een MBO niveau 1 terecht. Niveau 2 is verplicht met diploma.
Je kunt eens gaan informeren op een ROC. Daar kunnen ze u vast meer vertellen. MBO niveau 1 laten ze leerlingen altijd toe zonder vmbo diploma. Leerlingen uit het praktijkonderwijs en/of lwoo kunnen hier ook altijd terecht (als leerlingen dit willen)

Het probleem kan zijn dat uw dochter haar motivatie verliest omdat dit een laag niveau is vergeleken met vmbo-tl waarbij ze naar mbo 3 of 4 kan...Maar dan is het volhouden. Op een ROC kunnen ze u vast vertellen of uw dochter kan versnellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof dat het NOVAcollege bij jullie in de buurt is. Daar is een VAVO-afdeling, waar je dochter één of meer certificaten zou kunnen halen. Meestal is dat mogelijk tegelijkertijd met een MBO-opleiding.
Succes!