Hoe kom ik aan een stageplek in Egypte?

Ik ben veel op internet gaan zoeken maar ik kan haast niks vinden. En school kan heel weinig voor mij doen. Dus kennen jullie misschien een site die mij daarbij kan helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je wel zeker dat je een stageplek in Egypte wit hebben? Gezien de omstandigheden daar is het niet echt een aanrader.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet dat het niet echt goed gaat met Egypte nu, maar het liefst zou ik ook natuurlijk in badplaatsen zoals Hurghada of Sharm el Sheikh stage willen lopen. Het is een toerisme opleiding, dus in het toerisme werken idd.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
toerisme zal niet bepaald een groeimarkt zijn in Egypte de komende decennia
jodyenboyke
12 jaar geleden
De badplaatsen zijn goed te doen! Kijk eens op de prikbordpagina (startpagina/egypte enz) of op wereldreiziger.nl egypteforum. Daar zijn vast mensen die je verder kunnen helpen. En ik snap wel dat je naar Egypte wil...Veel plezier en succes daar!

Het beste antwoord

de oplossing voor buitenlandse stages zijn : bemiddelingsbureaus.

ze zitten over de hele wereld. het verschild per bureau wat ze voor je doen, maar de meeste helpen met het vinden van een stage + woonvestiging.

ze kosten natuurlijk wel wat geld. maar zonder hun is het vinden en regelen van alles een stuk lastiger.

sommige helpen ook nog met: visum, ophalen vanaf het vliegveld, organiseren met de andere studenten kennismakingsavonden, als je in de problemen komt heb je iemand om op terug te vallen.

ik weet je opleiding niet, maar je kan bijna alles doen in het buitenland. alhoewel accountancy of iets juridisch lastig word.

zie bronnen voor links/ site naar bemiddelingsbureaus in egypte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Allereerst moet je jezelf eens afvragen wat voor een soort stage wilt doen. Je kan dan gaan zoeken op soorten bedrijven in het binnen en buitenland.

Om zomaar te zeggen dat je in Egypte wilt stage lopen is niet helemaal reëel. Je moet van te voren eerst goed nadenken waarom je in het buitenland wilt stage lopen en wat je wilt leren bij dat bedrijf. Kan het bedrijf je bieden wat je wilt?

Misschien dat je nadat je dit hebt geformuleerd wel in bijvoorbeeld China wilt gaan stage lopen bij een bedrijf dat echt bij je past.

Waarom wil je zo graag naar Egypte?
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de reactie. Ik studeer Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs. Toerisme dus.. Het is verplicht stage in het buitenland te doen. En ik weet dus al om wat voor werkzaamheden het gaat en wil nog steeds naar Egypte.