Volgens de APA-normen doe je het zo:
Voor indirecte citaten gelden er speciale richtlijnen. Er is sprake van een indirect
citaat wanneer je een tekstfragment overneemt uit een publicatie die je niet zelf
gelezen hebt. In zo een geval moet je aan je lezer duidelijk maken dat je het
tekstfragment ook maar uit de tweede hand hebt. Dat doe je volgens de APArichtlijnen
door as cited in toe te voegen aan de bronverwijzing. In het Nederlands
kun je in of geciteerd in gebruiken.
Voorbeeld
Daems (1999, geciteerd in Wirix & Pieters, 2008, p. 122) definieert het begrip plagiaat als
volgt: "...".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens Pietje (as cited in Jantje, 2009) ..(het citaat)..
Of
..(het citaat).. (Pietje as cited in Jantje, 2009)