Kan ik een ander geschrift leren ??

Ik vind dat ik een lelijk geschrift heb en ik ben 14 jaar. kan ik nog een nieuw geschrift leren ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (4)

Het kan altijd,maar dan ga je best naar kinesist,maar het is er wel een beetje laat voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach joh, dat kan nog veranderen hoor in de loop der jaren.
Je kan vaak zien aan een handschrift of iemand jong is of wat ouder. Dus het verandert wel.
Maar ik weet wel dat ik ook ooit wel geoefend heb omdat ik het mooi vond om bepaalde letters op een bepaalde manier te schrijven, en dat doe ik nu nog steeds, het schrijven op die bepaalde manier.
Dus je kan gewoon kijken voor jezelf wat je mooi vindt en dat oefenen. Dan lukt het wel. Niet alle letters in één keer willen doen maar gewoon bij 1 of 2 letters beginnen en dan, als die automatisch gaan, uitbreiden.
Succes :-)
12 jaar geleden
Ja kan prima. Je kan nu 1 geschift. Dit standaart geschrift ga je voor jezelf updaten. Schrijf alle letters op, vervolgens de letters die je lelijk vind zet je eronder de nieuwe vorm. Ik zelf ben altijd wel handig geweest met tekenen en kan nu op 3 verschillende manieren schrijven. Je kunt denk ik het beste beginnen met een vorm van schrijven dat je aan elkaar schrijft, en de andere vorm de letters los van elkaar. Wees kritisch, als je een woord schrijft en je vind het er lelijk uit zien. Kijk hoe je het dan wel netjes of mooier kan schrijven. Het is kwestie van oefenen maar de leeftijd 14 is hier prima voor. Ik keek zelf altijd hoe anderen schreven. Als die bijvoorbeeld een mooie letter 't' had ging het die namaken en desnoods op je eigen manier nog veranderen. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan. Als kind schreef ik ontzettend lelijk en had er op de basisschool vaak een 4 op m'n rapport voor. Toen 17 was had ik genoeg van mijn lelijke handschrift. Ik heb toen een tijd zitten oefenen op letters die ik bij anderen mooi vond en langzamerhand kreeg ik daardoor ook een mooier handschrift. Nu schrijf ik heel mooi en ook duidelijk. Dit zeg ik niet om mijzelf veren op zekere plaats te steken maar het is gewoon waar. Probeer het maar. Je zult zien dat het werkt als je je ervoor inzet. In een maand of 3 schrijf je veel mooier want het moet wel een automatisme worden die letters mooi te schrijven. Succes ermee hoor.