Mag je mentor je ouders bellen als je 18 of ouder bent zonder toestemming ?

Ik maak mijn huiswerk soms niet en nou loop ik achter op school maar daar neem ik zelf de verantwoordelijk van. Nou ben ik al 18 en ik heb het liever niet dat hij mij ouders belt maar dat doet hij wel zonder te vragen! Moet ik tegen hem zeggen dat ik dat liever niet wil of mag hij dat doen zonder toestemming ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik ben ook 18 geworden zonder toestemming...
;-)

Antwoorden (1)

Dat mag hij doen. Zij betalen namelijk de school en hebben de plicht om je te begeleiden op weg naar volledige onafhankelijkheid. Het is vind ik zijn plicht om hen te informeren als je hun dure geld weggooit en er straks niet meer uitkomt omdat je teveel achterstand hebt opgelpen. Je kan wel voelen en zeggn dat je verantwoordelijk bent voor jouw eigen fouten maar het is zo jammer indien niemand je op tijd op het juiste spoor zet.
Kijk, daar zijn jouw ouders voor en jouw mentor is ervoor om te zorgen dat zij goed geïnformeerd worden over jouw voortgang of terugval. Wees blij, dat je op tijd wordt gewaarschuwd voor dat het te laat is. Gaat het mis dan sta je daar met lege handen en een heleboel spijt.
amc