Ik ben 22 jaar en heb een vmbo basis diploma nu wil ik graag verpleegkundige worden wat is de snelste manier om daar te komen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (3)

Je kan starten met bol niveau 3 verzorgende ig. Daarna kan je niveau 4 gaan volgen tot verpleegkundige.
Wil je liever bbl gaan doen, moet je eerst bij een instelling solliciteren. Dan kan je werken en leren tegelijk. Houdt er wel rekening mee dat de theorie eens zo snel gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met alleen een basisberoepsgericht diploma kan ze niet rechtstreeks naar niveau 3. Daarom is het goed om te weten welke mbo-opleiding de vraagstelster heeft gedaan na het VMBO.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah okee vandaar je vraag, ik moet zeggen dat ik het allemaal niet meer zo goed kan volgen. Zoveel verschillende niveaus. Dat was jaren geleden wel wat overzichtelijker.
Je zou moeten beginnen bij niveau 2 Helpende. Die kun je eventueel versneld doen in 9 maanden ipv 2 jaar. Dat is wel BBL ( dus werken en 1 dag ind e week naar school ).
Dan kun je doorstromen naar niveau 3 Verzorgende I.G. BBL is dit ook verkort te doen in 2 jaar. Vanuit niveau 3 kun je instromen in niveau 4 Verpleegkundige. Let wel op: Dit is Verpleegkundige MBO. Je kan dan niet in het ziekenhuis aan de slag, wel in bijv. verzorgings/verpleeghuizen.
Na niveau 3 kun je dan in 2 jaar Verpleegkundige worden MBO.

Vanaf nu zal je dan in totaal 5-6 jaar klaar zijn.

Toegevoegd na 5 minuten:
Dat is, als je alleen als je alleen maar VMBO basis hebt. Je bent 22, het zou kunnen dat je daarna een opleiding hebt gedaan op het MBO. Als dat zo is, kun je meteen in Niveau 3 beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste vpk in het ziekenhuis hebben niveau 4. Dat klopt dus niet wat je zegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk, dan is mij dat destijds verkeerd verteld of het is veranderd. Dat weet ik niet. Bedankt voor je toevoeging iig
bij een instelling solliciteren die ook samen werken met een school zoals het albeda college.
je kan ook versneld een opleıdıng doen
als je in rotterdam woont kijk dan even bij het albeda college of het centrum rheuma revalidatie rotterdam www.rrr.nl hier kan je werken en leren en is een leuke instelling

Toegevoegd na 2 uur:
de site staat hieronder kijk daar even.
als je de juiste instelling heb zal je veel kunnen. als mensen dat zien ben je al een stap verder.
laat je niet demoraliseren door sommige antwoorden.
ga eerst eens bij een school of instelling praten als je dit zo graag wilt. wees wel zeker van je zaak en van jezelf en je keuze. dan kan je het diploma misschien sneller op zak hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dan nog kan ze niet direct de Verpleegkundige opleiding doen, als ze alleen VMBO Basis heeft. Dan zou ze moeten beginnen bij niveau 2 Helpende
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben met mijn vmbo diploma ook doorgestroomd naar een nıveau 3/4 opleiding. dus laat zien dat je het graag wilt je bent al 22 meestal doen ze een toelatingstoets voor niveau 3 of 4 zorg dat je daar goed op scoort
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar Elly, was dat ook een basis gerichte VMBO, of had je kader of theoretische leerweg VMBO?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is inmiddels alweer een flink aantal jaren geleden. ik zeg alleen dat als je met de juiste instelling toch in aanmerking kan komen om gelijk naar nıveau 3/4 door te stromen. ze is al 22 houd daar rekening mee. misschien in de tussentijd iets anders gedaan. maar een toelatingstest zal het uitwijzen. als je een juiste instelling heb kan je ver komen. en als een school dat ziet kan je de kans krijgen. niet geprobeert is altijd mis. dan moet ze alsnog bij niveau 2 beginnen snap je wat ik bedoel mila.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar Sldmillard; wat is nou je opleiding ná het VMBO? Heb je een ander diploma gehaald in het MBO? Als dat binnen de sector Zorg en Welzijn is kan je dat zeker helpen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elly, ja ik snap je:) Misschien inderdaad met een toelatingstest dat het haar lukt. Ik hoop het:)