Bedoel je een duobaan? Dus de een het ene deel van de week en de ander het andere deel? Ik denk dat daar wettelijk geen bezwaar tegen is, maar dat er geen schoolleiding te vinden is die daar achter staat. Ik moet er zelf trouwens ook niet aan denken.
Ik heb wel meegemaakt dat partners collega's waren, maar dan wel in verschillende groepen, verschillende bouwen zelfs. Dat kan wel, maar ook daarbij moet je goede afspraken maken, zowel voor op school als voor thuis, en ik denk ook dat niet elke schoolleiding hier voor te vinden is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (6)

Ja, hoor geen probleem. Nergens staat dat twee partners niet op dezelfde school mogen werken.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Ken zelf 2 mensen die ook collega's van elkaar zijn op een school en daarbij ook getrouwd zijn. Om het feest nog groter te maken: hun kinderen zitten ook op die (middelbare) school.
Bedoel je gezamelijk 1 groep, zoals in het basisonderwijs zou kunnen?

Ik weet niet of het niet zou mogen. Er is geen wet die het verbied. Het lijkt me dat de directie bepaalt of dit wenselijk is.

Bij ons op school heeft de directie bepaald dat er liever geen sprake mag zijn van een partner die komt werken op dezelfde school. Krijg je op het werk een relatie dan is het een minder groot probleem. Dit is een middelbare school.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel op een school in het middelbaar speciaal onderwijs, die samen voor één klas staan.
Volgens mij mag dat wel, ik heb niemand daarover bezwaar horen maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat mag! Op mijn school komt het ook voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kan dat wel. Want wij hadden op de basisschool een juf en een meester en die kregen ook wat met elkaar maar dat was verder helemaal geen probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dit geen probleem moet zijn. Samen voor de klas staan heb ik nog niet eerder van gehoord, maar heb wel zelf meegemaakt vroeger op de middelbare school dat ik een lerares Economie had die was getrouwd met mijn Biologie leraar =) Verder was er op de zelfde school ook een relatie tussen mijn Nederlands lerares en leraar tekenen =) dus dat zijn al 2 stellen op 1 enkele school ;)