Hoe kan ik leergieriger worden ?

Ik wil graag leergieriger worden om ook gewoon beter te zijn op school kan iemand mij helpen

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Door voor jezelf na te gaan waar je interesses liggen. Waar word je enthousiast van, wat vind je leuk om te doen, naar welke televisieprogramma's kijk je graag, wat zijn je hobby's? Ben je geïnteresseerd in muziek, probeer je daar eens wat meer in te verdiepen door andere soorten muziek te luisteren dan je gewend bent. Ga naar de bibliotheek / mediatheek en huur daar wat cd's met klassieke muziek of wereldmuziek, bijvoorbeeld. Dan luister je die thuis en misschien krijg je dan iets te horen wat je bevalt, waar je meer van wilt weten. Kijk dan eens op internet en zoek daar informatie over op. Zo kom je al luisterende en zoekende veel te weten over muziek. Heb je iets met mode, kleding, design, interieur? Haal een paar mooie boeken over die onderwerpen uit de bieb en lees er wat over. Kijk televisieprogramma's die daarover gaan en koop eens een tijdschrift dat zich richt op zo'n onderwerp. Dit zijn even wat voorbeelden. Leergierigheid hoeft zich niet te beperken tot de vakken die je op school krijgt. Ik denk zelfs dat je leergierigheid de kop wordt ingedrukt op school, omdat het vaak zo saai is allemaal, en verplicht. Dus richt je op de dingen die je echt leuk vindt en ga daarmee aan de slag. Je hebt er misschien op school niet zo veel aan, maar voor jou zelf kan het wel iets betekenen, voor je persoonlijke ontwikkeling. Nog een tip: als je iets op tv ziet of op internet leest wat jou raakt, zoek het op op Wikipedia. Wikipedia is een oneindige bron van informatie, en al lezend en klikkend kom je heel veel te weten over de wereld om je heen. Je denkt misschien dat je er nu niet zo veel aan hebt, maara geloof me, alle kennis is meegenomen. Kennis is macht. Het komt altijd van pas, zeker in je latere leven.

Beter opletten in de les, als je vragen hebt direct stellen en natuurlijk je huiswerk maken en misschien je iets meer te verdiepen in de stof dan andere doen. Ook de gedachte moet dan positief zijn: Blijf denken dat je het 'leuk' vind..

Je leerstof goed plannen, dus niet alles in één keer leren, maar verspreiden over meerdere dingen. Zet ook je computer enzo uit als je huiswerk gaat maken, daardoor word je alleen maar afgeleidt.

Als je leergierig wil worden, adviseer ik je heel veel te lezen,dat is beren goed voor je ontwikkeling. En wat denk je van deze site?hier steek je ook heel veel op.

tip: vraag eens aan de docent waarom hij of zij het vak zo mooi vindt dat het de moeite waard is om er les in te geven. Je zult merken dat elke leraar passie heeft voor het vak en graag kennis en vaardigheden wil overdragen aan jou. Vraag jezelf ook eens af wat je allemaal zou willen weten. Wat vind je belangrijk in je leven en wat vinden andere mensen belangrijk. Stel vragen aan docenten, je zult versteld staan wat ze je allemaal kunnen vertellen

Focus je op je superleuke vervolgopleiding, dan wil je wel goed leren!!

Verbeelding/fantasie! Socrates zei hierover: ''Het begin van alle wijsheid is verbeelding'' ...Je moet alles heel boeiend vinden, bijv. hoe de mens is ontstaan hoe het heelal is ontstaan maar ook bijv. hoe ondernemers in een klap miljoenen verdienen of een heel groot/succesvol bedrijf oprichten. Hoe 7 miljard mensen op deze planeet leven etc etc etc. Je moet overal je vraagtekens bij zetten en overal graag over willen lezen en te weten komen.

Het leven is opzich al een leerschool, en op school kun je je nog beter ontwikkelen, dat is toch super? ;) En misschien moet je een opleiding kiezen waar je echt een grote interesse voor hebt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100