Wat voor werk zou ik in de zorg kunnen doen met alleen een havo diploma

Ik ben onlangs afgewezen voor de opleiding operatie assistent, omdat ik geen werk ervaring heb. Nou wil ik het over een half jaar weer proberen, en in de tussentijd ervaring op doen. In wat voor functie zou ik dat kunnen doen? Ik heb een tijd op een drama opleiding gezeten, en verder ben ik net geslaagd voor mijn havo diploma op volwassenen onderwijs. Ik ben nu bijna 21

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (4)

in principe kun je op zoek gaan naar werk in de zorg, waarbij een interne opleiding gegeven word. voor het meeste werk word je slechts aangenomen met een vooropleiding richting de zorg of veel ervaring in de zorg.
maar er zijn veel bedrijven die dus intern opleiden en waar je dus wel zo zou kunnen beginnen.
het beste kun je even langs een uitzendbureau of het uwv. en vragen naar werk in de zorg waar je intern opgeleid word voor wat jij zou willen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In afwachting van die opleiding zou ik je vrijwilligerswerk in de zorg aanraden. Je doet ervaring op en het staat erg goed op je CV.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou voor de functie zorghulp kunnen solliciteren. Hier heb je geen opleiding voor nodig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vraag me af of dat wel werk in de zorg moet zijn. Je kunt een baantje zoeken waar geen opleiding voor nodig is maar als je dat al vindt dan leer je daar niets wat je nodig hebt voor de opleiding operatie assistent.

Ik vind het vreemd dat ze je niet hebben aangenomen omdat je geen werkervaring hebt. De meeste mensen doen dit gewoon na een havo of mbo opleiding en hebben dus allemaal geen werkervaring.

Het kan alleen zo zijn dat ze liever verpleegkundigen willen en dat die een kortere opleiding kunnen doen maar dan zou je dat moeten weten.

Mijn advies: bel ze op, noem desnoods een andere naam als je bang bent je kansen te verdoen en vraag wat ze precies bedoelen met werkervaring en wat ze je adviseren omdat jij heel gemotiveerd bent om het over een half jaar nog eens te proberen.

Nu iets kiezen wat ze toch niet zoeken is ook zonde van je halve jaar. Goed informeren dus!

Toegevoegd na 1 minuut:
Vergat ik nog: het kan dus best zijn dat het werkervaring moet zijn (en levenservaring) en dan maakt het niet uit wat voor werk je doet. Dit omdat er voor jou op jouw nivo geen werk is zonder opleiding in de zorg en de baantjes zonder opleiding komen niet veel verder dan alpha thuiszorg, schoonmaakwerk en nivo1 helpende.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1, volgens mij is het een inservice opleiding, dus een ander ziekenhuis proberen is ook nog een optie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ik snap er werkelijk niets van, in mijn tijd deed je dat gewoon na de havo en was er helemaal geen vraag naar werkervaring? Beter zoeken naar een andere plek, bijna elk groot ziekenhuis biedt dit aan.