Zijn er mensen op goeievraag.nl die gestopt zijn met hun verpleegkunde opleiding en die mij tips kunnen geven wanneer te stoppen of door te gaan?

Toegevoegd na 16 minuten:
vind mijn opleiding niet zo leuk en de stages zelfs vreselijk.
Ben tweedejaars.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.1K

Antwoorden (5)

Dat is een dermate persoonlijke keuze, dat niemand je - wat de eigen ervaringen ook zijn - kan adviseren te stoppen of niet.

Kun je de opleiding aan en wil je verder in dit beroep of deze richting, dan ga je natuurlijk gewoon verder.
Heb je gemerkt dat het niks voor je is en je NOOIT in de zorg wilt werken, en/of is de opleiding ver boven je pet, dan kun je beter iets anders zoeken en hier mee stoppen.

Praat in elk geval met de mensen om je heen (mentor, ouders, decaan) over je overweging om te stoppen ; die mensen weten hoe je presteert, en kunnen je ongetwijfeld beter adviseren dan een stelletje onbekenden op een Internetsite.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je advies wilt over stoppen of doorgaan kan je beter praten met iemand die wel door gegaan is. Hij of Zij kan je vertelen wat de baan inhoud nadat je afgestudeert bent, welke opties je na de studie hebt ed. Daar leer je veel meer van dan van iemand die al gestopt is. Tenzij je het advies zoekt dat je moet stoppen. Maar dat kan ik je zo ook wel geven; Dat is niet zo nuttig. Verdiep je echt in wat er NA de opleiding komt. Daarop zou je moeten besluiten o je door wilt gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil je wel nog als overweging meegeven dat er een tekort dreigt te komen van verpleegkundige, dus je hebt wel gegarandeerd werk als je klaar bent met de opleiding. En dat is in andere beroepen niet echt 100% zeker. Als je het niet aankunt is het een andere zaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt, dat is een fijne zekerheid, maar geen overweging als je twijfelt. Je moet de zorg echt leuk vinden om het vol te houden.
Ik ben ooit gestopt met de vpk opleiding. Dit omdat ik tijdens mijn stage psygiatrie erachter kwam dat die tak niks voor mij was. Aangezien ik de bbl vorm deed, moest ik met de gehele opleiding stoppen. Ben uiteindelijk wel in de thuiszorg beland. Heel erg leuk vind ik dat. Als jij alle stages bij verschillende instellingen vreselijk vind moet je stoppen. Je kan niet werken in de zorg als je het eigenlijk niet zo leuk vind. Dat merken de mensen die je verzorgd heel goed en voor jou is het ook niet lang vol te houden.
Succes met je keuze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind ik echt een nadeel van de ' nieuwe' opleidingen. Toen ik mijn opleiding deed kon je meer kiezen voor een bepaalde richting.
De verpleegkundige opleiding is tegenwoordig erg ' breed'. In de gezondheidszorg zijn veel mogelijkheden voor verpleegkundige, je kan werken in een ziekenhuis op verschillende afdelingen, maar ook in de thuiszorg, bij mensen met een verstandelijke beperking, de psychiatrie maar ook in de ouderenzorg.
Ik weet niet welke stage je gehad hebt, maar door de grote verschillen kan het goed zijn dat je nog een stage krijgt waar je het wel heel leuk vind.
Praat eens met iemand van je opleiding en ga eens na welke richting jou leuk lijkt.
Stoppen kan altijd nog en is zonde van alle energie die je er al ingestoken hebt.
Ik weet niet waar je interesses liggen maar als je straks je diploma hebt, heb je heel veel mogelijkheden.