Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Ik ben zelf leraar en zoiets zou ook zo maar eens uit mij kunnen flappen. Ik heb nooit zo zeer begrepen waarom de halve school elke zin drie keer 'kanker' mag zeggen maar leerlingen er een drama van maken als een docent één keer 'hou je bek maar dicht' zegt.

Ja, de docent heeft het recht dat te zeggen. Het is niet netjes maar kijk eerst eens naar je eigen taalgebruik en gedrag voordat je anderen veroordeelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo is het!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen al een plus omdat je zelf leraar bent (maar ook voor je antwoord natuurlijk).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, als mijn pubers hier thuis over ' rechten' beginnen, wijs ik ze altijd eerst eens even op hun plichten;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeej! + Leraren zijn ook mensen en hebben dus het recht om af en toe boos te worden.
jodyenboyke
12 jaar geleden
Dikke plus, en die K-woorden.....vreselijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ als ik kon stemmen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, inderdaad, ze willen zelf alles doen wat God verboden heeft maar owee als ze er zelf de dupe van worden....zijn het ineens nog heeeeele kleine huilende pubertjes. Mooi gezegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het oneens met je antwoord om de volgende twee redenen. Ten eerste heb je als leraar een voorbeeldfunctie, daar past 'hou je bek' niet tussen. Daarnaast verlies je als docent met dit soort taalgebruik je geloofwaardigheid. Zo uit je slof schieten tegen kinderen is mijns inziens een duidelijk teken van zwakte.
"De leerlingen doen het, dus waarom zouden de leraren het niet mogen?" vind ik overigens een uitermate kinderachtige en onprofessionele gedachte die niet getuigd van geschiktheid voor dit vak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens Bliets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden