Kan ik als ik 18 ben gewoon een week vrij van school nemen?

Ik ben blijven zitten dit jaar, maar als mijn oude klas op examenreis gaat zouden we dit samen doen\. meestal is dit 1,5 maand voor de zomervakantie, wanneer ik dus nog school heb.. \nou be ik dan al 18, kan ik gewoon een week vrij nemen om mee te gaan? \want ik ben niet leerplichtig dan..

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja kan doen wat je wilt, al ben je 1 maand weg. Maar het is wel je eigen verantwoording.

je hebt geen leerplicht meer inderdaad maar je hebt wel de plicht om een x aantal dagen op school aanwezig te zijn. wanneer je je niet aan het reglement van jou school houd hebben ze het recht je te schorsen. ik zou dus eerst informeren bij je school hoe de regels zijn. zie het als werk. je hebt een x aantal vrije dagen per jaar en als je meer wil gaat dit in overleg maar het kan dus geweigerd worden en als je dan toch gaat kunnen ze je zelfs ontslaan.

Ik lees bij het eerste antwoord dat je nog leerplichtig bent. Zoja...ga in gesprek met het schoolhooft , misschien vindt hij/zij het niet erg dat je om zo,n reden een week verzuimt.

volgens mij is het zo dat als je 18 bent en (natuurlijk) je middelbare school hebt afgerond mag je een heel jaar vrij nemen want dan ben je niet meer leerplichtig.

Als je er goed voor staat kun je je altijd nog ziekmelden, een week ziek thuis zitten verbaasd echt niemand. Zeker kijkt niemand er van op als je een rustige en gemotiveerde leerling bent.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100