Wordt je toegelaten aan het MBO voor een sprintopleiding al ga ja na havo3 van school af?

Ik wil misschien na havo3 van school af (met overgangsbewijs naar havo4), maar wordt je dan toegelaten tot sprintopleidingen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Sprintopleidingen bij het MBO zijn juist bedoeld voor leerlingen die al een HAVOdiploma hebben en dus in staat worden geacht om in kortere tijd een MBO-diploma te kunnen halen. Na HAVO3 kun je naar het gewone MBO, op niveau 4. Die opleidingen duren 3 of 4 jaar, afhankelijk van welke opleiding je gaat kiezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je mag naar MBO als je bewijs hebt dat je van HAVO3 naar HAVO4 bent gegaan.

Toegevoegd na 20 minuten:
Je bent (bijna) in het bezit van een havo-diploma, mbo-diploma op niveau 3 of een overgangsbewijs van vwo 5 naar vwo 6, en je oriënteert je op je toekomst. Je bent op zoek naar een korte opleiding en je weet ongeveer in welke richting.

Dus voor een sprintopleiding heb je een Havo diploma nodig, helaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dit kan niet helaas