Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mogen scholen de opleiding herschrijven zonder dat jij hier van op de hoogte bent gesteld?

Ik doe momenteel de opleiding Wellness and lifestyle. Ik ben momenteel aan het afstuderen, vandaag kreeg ik te horen dat ik niet verder kan afstuderen omdat ik het onderdeel reddend zwemmen niet kan haal. Wegens slechte knie en diverse operaties kan ik dit niet halen (medische verklaring is aanwezig). Het onderdeel staat niet beschreven in de opleidingshandleiding. Voorgaande jaren is dit onderdeel ook niet getoetst bij leerlingen en zijn daarom ook allemaal geslaagd. Mijn vraag aan jullie is mogen scholen de opleiding herschrijven zonder dat jij hier op de hoogte van word gesteld. En als ik dit onderdeel niet haal kan mijn school mijn dan echt niet laten afstuderen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik doe momenteel de opleiding Wellness and lifestyle. Ik ben momenteel aan het afstuderen, vandaag kreeg ik te horen dat ik niet verder kan afstuderen omdat ik het onderdeel reddend zwemmen niet kan haal. Wegens slechte knie en diverse operaties kan ik dit echt niet halen. halen (medische verklaring is aanwezig). Het onderdeel staat niet beschreven in de opleidingshandleiding. Voorgaande jaren is heeft dit onderdeel ook niet niet in de opleiding gezeten. Mijn vraag aan jullie is mogen scholen de opleiding herschrijven zonder dat jij hier op de hoogte van word gesteld. Kan de school mij ook werkelijk niet laten afstuderen omtrent dit verhaal.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
608

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, dit mag niet. Het is alleen wel belangrijk dat je goed weet welke voorwaarden van toepassing waren op het moment dat je begon met de opleiding. Het onderwijs- en examenregelement van het jaar dat je instroomde, blijft van toepassing voor de duur van jouw opleiding. Tussentijdse wijzigingen moeten heel duidelijk zijn doorgegeven. Maar ik weet van mijn mbo school dat we soms voor een paar leerlingen nog speciale examens moesten geven, omdat die van toepassing waren toen zij begonnen met de opleiding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding