Zelf heb ik afgelopen zomer Natuur en Techniek afgerond op VWO, en dat verschilde niet zoveel van Natuur en Gezondheid. Het enige verschil was dat er meer nadruk lag op natuur- en wiskunde, en dat biologie een keuzevak was. Je kunt zelfs nog NT kiezen met biologie erbij, dan kun je nog veel meer kanten op, misschien dat je je keuze wilt bijstellen. Uiteindelijk bleken de eerste jaren NT en NG zelfs gelijk te zijn bij mij op school, en in de laatste twee jaren hadden we voor wiskunde, scheikunde en natuurkunde één extra dun boek van ongeveer 4/5 hoofdstukken. Ik weet niet hoe het nu is met de nieuwe tweede fase, maar de lesstof zal niet veel verschillen omdat de vervolgopleiden niet tegelijkertijd erg veranderd zijn. Succes met je school!
Toegevoegd na 11 minuten:
En nog over het bloed, als je het niet zeker weet, zou ik het zeker proberen. Als dan blijkt dat je er niet tegen kunt, zou ik het bespreken met de docent. Die kunnen dan altijd een vrijstelling of een vervangende opdracht regelen. Bij biologie is genoeg te bedenken waar geen bloed bij aan te pas komt, zoals plantenonderzoek.