wat is het verschil tussen basis en kader ( VMBO)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
131.3K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
het niveau van vmbo t is hoger dan gemengde leerweg het schema is
vmbo basis vmbo kader vmbo gtl en vmbot

Antwoorden (4)

het niveau,
basis is niveau 2 en kader is niveau 3 en dan heb je bij ons nog gtl en dat is niveau 4 de theoretische leerweg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gtl is niet niveau 4. Je hebt gemengde leerweg (gl) gemengd-theoretische leerweg (gtl) en theoretische leerweg (tl) tl is dus niveau 4.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke bij ons heet het 2.bbl beroeps begeleidend leerweg
3.kbl kader beroeps leerweg 4. gtl gemengd theoretische leerweg.
Dus wss per school andere benamingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leerwegen in het vmbo
Aan het eind van de 2e schooljaar kiest elke leerling een leerweg zoals een theoriegerichte leerweg of een meer praktische leerweg. Een leerling kiest de leerweg die het beste bij hem past. Er zijn 4 leerwegen in het vmbo: Theoretische leerweg (vmbo-t). Deze leerweg is voor leerlingen die niet veel moeite hebben met studeren en nog geen beroepsopleiding willen kiezen. Gemengde leerweg. Deze leerweg is voor leerlingen die weinig moeite hebben met studeren, maar zich ook willen voorbereiden op bepaalde beroepsopleidingen.

Kaderberoepsgerichte leerweg. Deze leerweg is geschikt voor leerlingen die praktisch zijn ingesteld. Leerlingen die bijvoorbeeld graag met hun handen werken. Basisberoepsgerichte leerweg. Tijdens deze leerweg krijgen leerlingen vooral beroepsgerichte vakken in een combinatie van leren en werken. http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/voortgezet-onderwijs/vmbo/sectoren-in-het-vmbo Of jouw school heeft het gewoon fout?
Zowel VMBO-Basis als VMBO-Kader zijn op praktijk gericht, dus voor leerlingen die het best leren door met de praktijk bezig te zijn. VMBO-Basis, waarbij de lesstof op een eenvoudige manier wordt uitgelegd is een niveau lager dan VMBO-Kader, voor leerlingen die lesstof makkelijker oppakken. De Kader-opleiding is helemaal gericht op een functie binnen het kader van de gekozen sector, vandaar de naam. Basis leidt op voor MBO 1 en 2, Kader voor MBO 2 en 3.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Quidplura
4 jaar geleden
Basis leidt niet op tot mbo-1. Je bent enkel toelaatbaar bij mbo-1 als je geen diploma haalt op het vmbo of wanneer je van het praktijkonderwijs komt. Leerlingen met een basis-diploma mogen niet naar mbo-1.
kader is een niveau lager dan basis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee hoor 2basis-3kader-4theoretisch
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fout antwoord! net andersom.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
vmbo-t is beste dan gemengde leerweg dan kader dan basis
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ouwe basis is lager
VMBO basis is vergelijkbaar met B-niveau vroeger. Je krijgt dan ongeveer 16 uur per week praktijk. Met Basis kun je later in het MBO naar niveau 2.
VMBO kader is vergelijkbaar met het C niveau van vroeger. Je krijgt ongeveer 12 uur per week praktijk. Met het diploma kun je naar het MBO niveau 3 of 4. (Ook niveau 4 MBO is -meestal- bereikbaar voor kader!)

Als je een Basis-diploma hebt en je gaat naar MBO-niveau 2, dan is het ook nog mogelijk om later door te stromen naar niveau 3 en ook 4. Handig voor laatbloeiers!
Met VMBO gemengd en VMBO theoretisch (het vroegere D-niveau) kun je naar MBO 4.