is zwemmen verplicht bij de koninklijke Landmacht?

ik heb angst voor diep water. Ik wil graag opleiding volgen voor vrede & veiligheid.

- Kan het ook per functie liggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

Er wordt (werd?) bij de landmacht flink gesport. Zwemmen hoort daar ook bij. Ik weet niet wat jij onder diep water verstaat, voor de één is dat 3 meter, voor een ander zwemmen in de oceaan. Uiteraard kun je de opleiding gaan volgen als je dat graag wilt. Je kunt je ook afvragen of het de juiste keuze is als je geacht wordt om (op bevel) in het diepe te springen. Als het er ooit werkelijk op aan zou komen dat het leger ingezet wordt om zich te verplaatsen naar het front is het natuurlijk niet uitgesloten dat je het water in moet, net zo goed als dat een brandweerman zal moeten kunnen duiken naar een te water geraakte auto. Maar misschien een idee: ga naar een open dag van de landmacht, marine, luchtmacht en laat je informeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er wordt inderdaad af en toe gezwommen, maar dat is vooral in het zwembad.

Van angsten kun je trouwens afkomen. Zeker als je beter leert te zwemmen, zal je merken, dat je steeds minder nerveus zal zijn. Bekijk het dus positief en zie je angst niet als een beperking, maar als een uitdaging. Laat je hierdoor niet weerhouden, om te solliciteren!
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je toch pas over twee jaar kan beginnen is het misschien een idee om op (privé)zwemles te gaan?
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
dan is het verstandig, om nu zwemles te gaan nemen. bij de keuring moet je nl aangeven of je zwemdiploma's hebt. als je die niet hebt, dan moet je een zwemtest doen. je moet dan laten zien, dat je kan zwemmen. als blijkt dat je echt helemaal niet kan zwemmen, dan zul je niet aangenomen worden.
Even voor de duidelijkheid: vrede en veiligheid bestaat niet meer;-)

Ik doe nu zelf de nieuwe: (veiligheid en vakmanschap)

Het is echt niet zo dat ze jou in het water gooien, geef het even aan en praat er met je leraar over, die kan er wel voor zorgen dat je je angst overwint,

Ik doe nu de opleiding 3 maanden ongeveer, en we hebben nog maar een keer gezwommen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ow ja, het kan zeker aan de functie liggen. Als je voor luchtmobiel kiest zwem je vaker als iemand van de logistiek. Maar dat houd niet in dat je nooit zou zwemmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was een gewoon wedstrijd zwembad, dus ik schat 3 meter, Ja hoor, ik zie ze vaak genoeg ;-) Als je nederlandse nationaliteithebt moet je je geen zorgen maken.