Vragen over mijn opleiding ?

ik heb een paar vragen over mijn opleiding die ik ga volgen in 2013 rond de ICT

1* welke vakken zijn verplicht rond in de ICT
2*wat is het wettelijk lesgeld (vmbo)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt eraan welk niveau je gaat doen..
(Ik neem trouwens aan dat je MBO bedoelt i.p.v. vmbo?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik doe nu vmbo voortgezet onderwijs
en daarna ga ik mbo ICT doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MBO ICT bestaat uit meerdere niveaus (niveau 1 weet ik niet zeker, maar 2, 3 en 4 bestaan in ieder geval.) Het ligt aan de vooropleiding die je nu volgt, waar je in kan stromen... Ik zelf doe nu niveau 4 applicatie ontwikkelaar laatste (half) jaar. "Kosten middelbaar beroepsonderwijs (mbo)
In het middelbaar beroepsonderwijs (mbo) hangt de hoogte van het cursusgeld af van de leeftijd van de deelnemer, het niveau van de opleiding en de opleidingsvariant (voltijd of deeltijd)."
(http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/volwassenenonderwijs/vraag-en-antwoord/wat-is-de-wettelijke-hoogte-van-het-lesgeld-cursusgeld-en-collegegeld.html)

Antwoorden (1)

Hierop kan niemand je een antwoord geven, aangezien dit nog meer dan een jaar duurt en er dus nog een heleboel kan veranderen. Met name het lesgeld wil nogal graag stijgen, want immers willen wij een kenniseconomie, dus dan ga je het studenten moeilijker maken om te studeren.

Echter kun je in het begin van je opleiding rekenen op de volgende vakken/theorie:
installatie en configuratie van hard- en software
netwerkbeheer
datacommunicatie
gebruik van software
het ontwikkelen van (software)applicaties en dynamische webpagina’s.
Ook zijn er algemene vakken zoals Nederlands, Engels en rekenen.

Dit is echter maar een idee, aangezien het natuurlijk afhangt van je niveau en je school.

Lesgeld betaal je voor je opleiding.
Het lesgeld voor het schooljaar 2011-2012 is € 1.043,-.