Wat is het tegenovergestelde van toewijzen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik bedoel dit in de zin van "Ik wijs jou toe aan die en die groep", maar als je dit dan wilt annuleren dan is het toch niet "Ik wijs jou af aan die en die groep"?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.3K

Het beste antwoord

Onttrekken

Ik ontrek je aan die groep.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik onttrek.....................
2 x t natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is inderdaad het woord wat ik bedoel. Het was voor het beschrijven van een functionaliteit in een systeem. Waarbij het gingen over de functionaliteit "Wijs gebruiker een groep toe" waarvan ik dus het tegengestelde zocht wat dus "Onttrek gebruiker aan een groep"

Andere antwoorden (6)

Dat is afwijzen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Dan maak je de toewijzing ongedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afwijzen, natuurlijk.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nee, als je het zo bedoelt niet.

Bijv. 'Ik raad je af aan die groep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dan zeg je ik haal je weer uit die en die groep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
terughalen
terugroepen

uithalen: Ik haal je uit de groep
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Ik wijs jou toe aan die of die groep'..is geen goed gebruik van het Nederlands.

Je behoort te zeggen: Ik deel jou in, in die of die groep.

Als je die indeling nadien moet wijzigen..zeg je: De indeling in die en die groep wordt gewijzigd en als gevolg daarvan wordt jij thans ingedeeld in groep..die of die.

Overigens is het tegengestelde van het woord toewijzen..afwijzen.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderen:

Ik wijs je toe aan groep A.
Ik verwijder je uit groep A.

Halen kan ook: Ik haal je uit groep A.