Krijg ik als ik deze opleiding volg studiefinanciering ?

Ik zit momenteel op een MBO Nivo 4 Diploma en wordt op 15 dec. 18 jaar.
Nu heb ik een paar dagen gelden al studiefinanciering aangevraagd en OV.
Het enige probleem is dat de opleiding te moeilijk voor mij is en dat ik het waarschijnlijk niet ga halen.
Dit komt mede doordat ik met een VMBO Kader diploma ben ingestroomd op nivo 4 tussen leerlingen die allemaal Theoretisch of havo hebben gedaan en ik kom niet mee met dat nivo.

Daardoor ben ik opzoek gegaan naar een anderen opleiding en ben uitgekomen op de Opleiding Particulier Onderzoeker iets wat ik vroeger al heel graag wouw gaan doen alleen mocht het toen niet omdat ik toen nog geen 18 jaar was.

Voor meer informatie over de opleider is hier de site:
http://minerva-bv.nl

Nu is mijn vraag krijg gewoon nog studiefinanciering als ik de opleiding Particulier Onderzoeker ga doen bij Minerva.
In hun brochure staat het volgende:

Minerva is een door het minister van onderwijs erkende instelling met inmiddels 60 jaar ervaring..

Zo niet kan ik wel op een anderen manier een financieel tegemoetkoming aanvragen ?

Groet

Nick

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik denk dat je recht hebt op een tegemoetkoming scholieren, maar bel voor de zekerheid even naar DUO
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou ze toch nog een keer bellen dan
Je hebt recht op studiefinanciering. Ik geef zelf les op een MBO opleiding en alle studenten boven de achttien krijgen stufi. Ben je nog geen achttien en maak je fulltime studieuren dan heb je recht op tegemoetkoming scholieren.