Weet iemand de ontwikkeling van een 7 jarig kind?

Dan bedoel ik lichamelijk, cognitief en sociaal/emotioneel. Ik kan het niet vinden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

De lichamelijke ontwikkeling:

Tussen 6 en 9 jaar
Is je kind 6 jaar? Dan kan hij:
afwisselend op de linker- en rechtervoet staan met zijn ogen dicht.
drie traptreden tegelijkertijd opklimmen.
zijn veters strikken.
Met 7 jaar wordt je kind voorzichtiger in zijn bewegingen. En in de dingen die hij doet. Hij heeft meer controle over zijn lichaam. En hij heeft ook meer geduld. Daardoor doet hij alles wat rustiger.

Cognitieve ontwikkeling:

3. Concreet operationele stadium (7 tot 12 jaar)
- Begin logisch redeneren
- Er is vooruitgang in het conservatie concept
- Het kind het nog wel moeite systematisch te denken (zwaardere objecten vallen sneller)

Sociaal emotionele ontwikkeling:
Sociale Ontwikkeling van 7 tot 8 jaar
- Is goed in staat te luisteren en zich te concentreren
- Begin van gevoel voor ethiek (goed/slecht)
- Maakt zich de morele opvattingen van het gezin eigen
- Gevoel voor plicht en verantwoordelijkheid

Deze informatie heb ik via internet gevonden. Echter is elk kind verschillend,zowel als in ontwikkeling als in karakter. Sommigen doen langer over een fase dan anderen,dat betekent nog niet dat er iets 'mi's' met hen is. Als je het fijn vindt,wil ik ook nog wel in mijn boek kijken voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle onderzoeken en lijstjes die je kunt vinden zijn "de standaard", of het "gemiddelde". Daar kun je m.i. niet blind op varen - ieder kind is anders.