Tussen saw en spw zit qua niveau geen verschil, tijdens de opleiding is er alleen een andere methode. Sph is een vervolg op spw, maar dan op hbo niveau. saw en spw is beide mbo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord van Bambi klopt. Nog een aanvulling: SPW bestaat inmiddels niet meer (per januari 2012 helemaal), maar is gesplitst in PW (pedagogisch werk) en MZ (maatschappelijke zorg)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De grootste verschillen zijn de competenties (vaardigheden) die je moet beheersen. Zo zijn de competenties op het hbo onder andere kritisch redeneren en evidence based practice (vanuit de wetenschap handelen). Wat ook en erg groot verschil is is dat je een bachelor graad krijgt wat in de hele wereld erkend is.

Praktisch houdt dit in dat je met hbo sph, in tegenstelling tot saw, veel meer zelfstudie moet doen en dus ook veel moet lezen. Er wordt dus veel geëist van je zelfstandigheid en discipline.