Mag je bij de C1000 werken als je 14 bent?

Ik weet dat het bij de plus wel mag... heb zelf gesolliciteerd maar ze hadden niemand nodig, laat de C1000 ook 14 jarige toe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje~ Ik ga morgen effe vragen of ze iemand nodig hebben ;-)

Het beste antwoord

Op de gelinkte site site staat o.a. dit:
"Voor personen jonger dan zestien jaar is het op grond van artikel3:2 Arbeidstijdenwet34 in principe zelfs verboden arbeid te verrichten. De Arbeidstijdenwet kent echter enkele uitzonderingen, bijvoorbeeld het bezorgen van ochtendkranten door 15-jarigen en ouder, mits dat niet in schooltijd gebeurt, of het verrichten van arbeid van lichte aard door 14-jarigen en ouder, mits die arbeid naast en in samenhang met het onderwijs wordt verricht. Voor alle uitzonderingen geldt dat de toegestane vormen van arbeid niet in schooltijd mogen worden verricht en niet nadelig mogen zijn voor de veiligheid en de ontwikkeling. Bovendien moet er voldoende rusttijd zijn voor de minderjarige ".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je mag vanaf je 15e jaar werken in de supermarkt. Maar dan mag je nog niet alle taken doen. Je mag bijvoorbeeld niet met snijmachines werken. Je mag ook nog niet achter de kassa zitten. Pas als je 16 bent mag je meer taken uitvoeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vakken vullen onder begeleiding (toezicht) mag, achter de kassa zitten niet. Kijk eens op deze site: http://www.nationalevacaturebank.nl/informatie/site/bijbaantje_14_jaar.html
fisbel