Het is een internationale opleiding, dus uitstekende beheersing van het Engels en een afgeronde opleiding voor een beroep in de gezondheidszorg zijn al de minimale basiseisen.

Het is eigenlijk vooral een voortgezette opleiding / specialisatie voor vrouwen die beroepshalve al veel met borstvoeding bezig zijn zoals kraamverpleegsters, verloskundigen e.d.

Je moet dus :

- een erkend diploma hebben binnen de Nederlandse gezondheidszorg of voldoen aan de scholingseisen van de IBLCE.(Zie daarvoor de link)
- 1000 uur ervaring hebben in borstvoedingsbegeleiding
- een relevante stage/werkplek hebben van tenminste 16 uur per week
- goed engels kunnen lezen
- basis computervaardigheden

De lessen worden in het Nederlands gegeven en het internationale examen kan naar keuze
in het Nederlands worden gedaan. De voornaamste literatuur is in het Engels

Om deel te nemen aan het internationale examen dient u op het moment van aanvragen van het examen in de vijf jaar voorafgaand aan het examen:
- tenminste 1000 uren ervaring in borstvoedingsbegeleiding (eigen borstvoedingservaring telt niet mee) te hebben
- tenminste 90 uur borstvoedingsspecifieke scholing te hebben gevolgd
daarnaast heeft u:
- een erkend diploma in de nederlandse gezondheidszorg*
- 2 getuigschriften van relevante beroepsbeoefenaren