Is het mogelijk om vakken te veranderen in 5VWO?

Ik doe Natuur en Techniek.

Natuurkunde en Wiskunde B vormen een groot probleem voor mij. Ik zit al op natuurkunde bijles, maar ben helemaal niet gemotiveerd om eraan te werken. Ik heb dit vak gekozen vanwege de reden dat ik zowat alle studies ermee kan kiezen. Wiskunde B heb ik gekozen, omdat het moest in combinatie met natuurkunde. Nu wil ik het erg graag veranderen naar Wiskunde A en tekenen( er is niet veel keus naast tekenen).

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoorde dat je zeer veel moest inhalen van 4V ):

Zelf durf ik het niet zo aan de decaan te vragen, ik heb hem vorig jaar al zoveel keer gesproken over natuurkunde, wat ik daarna nog gehouden heb.. Misschien lukt het veranderen niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch weer naar je decaan, het is zijn werk om jou de nodige informatie te geven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even reageren. Dat is raar, op onze school kun je gewoon Wiskunde A icm Natuurkunde (en Scheikunde) kiezen. Dat heb ik ook gekozen en is goed te doen (tot nu toe dan) op vw5.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En bij natuur en techniek is zowel wb als natuurkunde een profielvak. Die kun je niet laten vallen tenzij je van profiel wisselt. Welke vakken heb je nog meer?

Het beste antwoord

Op onze school kun je alleen je bijvakken laten vallen en er een ander voor kiezen, mits je dus alles inhaalt wat betreft toetsen die meetellen voor je schoolexamen, en die met een voldoende afrond. Wiskunde B zit echter standaard in je profiel, en ik denk niet dat je die kunt laten vallen. Een goed gesprek met je decaan kan wel voor veel verheldering zorgen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt iedereen! Ik zal toch maar gewoon mijn motivatie proberen op te pikken en mn beste beentje voor te zetten (:

Andere antwoorden (1)

Omdat je nu al in 5VWO zit is het te laat om nog te veranderen. Tenminste; op onze school. Er zal niks anders op te zitten om toch nog met je decaan te praten over eventuele oplossingen. Is het een mogelijkheid om af te stromen naar 5HAVO?