onderverhuur van opslagruimte

Ik huur een opslagruimte bij een vriend. Nu hebben we ruimte teveek , waardoor ik een ander deze laat huren. Hoe zit dit met verzekering bij bv brand? Of diefstal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat hangt er van af hoe je die verzekering geregeld hebt.

Heeft die vriend de hele zaak verzekerd?
En berekent hij de kosten van die verzekering door in de huurprijs?
Dan ga je eerst na wat er precies in de polis staat, of je belt de verzekering en je informeert daar.

Mag hij die zaak wel verhuren?
Mag er wel/niet onderverhuurd worden?

Heeft die vriend niets verzekerd?
Heb jij zelf die opslagruimte verzekerd?
En bereken je die premie door in de onderhuur?
Dan ga je eerst na wat er precies in de polis staat, of je belt de verzekering en je informeert daar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Onderpachten toch tenmiste zover ik heet weet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Degene die jou het antwoord kan geven is of de huurder vd opslagruimte of de verzekeraar.