Op zich maakt het niet uit voor welk vak het is. Een representatieve bron is een informatieverstrekker die thuishoort op het gebied waar je die gegevens voor gezocht hebt. Bijvoorbeeld als je de betekenis van een woord zoekt, dan is een woordenboek een representatieve bron terwijl een stripboek dat niet is.
Amadea
12 jaar geleden
Een goede indruk gevend van het geheel.

- Geldt de bron voor één uitzonderlijk geval, dan is je bron niet echt representatief.
- Geldt de bron voor meer gevallen/voor meer mensen, dan is je bron meer representatief en daardoor waardevoller.