Boekeb voor mondeling niet gelezen, wat moet ik doen?

İk heb vandaag een mondeling voor duits, ik moest 2boeken lezen maar ik heb er geen tijd voor gehad. İk kan ook geen fatsoenlijke samenvatting vinden op internet. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
Ritsuka
12 jaar geleden
Niet zo slim..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
minder achter de computer zitten voortaan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeveel tijd had je voor die twee boekjes (die ongetwijfeld geen 1500 pagina's per stuk waren) ? En heb je niet net herfstvakantie gehad ?
Dit wordt een typisch gevalletje 'wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten'. Hoe is het gegaan ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
İk zit nietzoveel achter de pc en ik heb er een 7.7 voor dus no problem;)

Antwoorden (8)

Sorry dat ik het zeg, maar je zult gewoon moeten accepteren dat je het niet gedaan hebt en dus een onvoldoende zal halen.

Jij bepaald toch om het niet te doen? Je zegt geen tijd te hebben, maar dat lijkt mij onzin. Tenzij je een hele goede reden hebt waardoor je het écht niet kan doen, dat zou je dan met je leraar moeten overleggen.

Toegevoegd na 2 uur:
Bepaald moet bepaalt zijn, excuses.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bidden bidden en nog eens bidden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige wat je kan doen is door de mand vallen. Je hebt het boek niet gelezen, punt. Dan sta je gewoon voor lul, om het maar even grof uit te drukken.

Als ik jou was zou ik gewoon eerlijk zijn en zeggen tegen de leraar in kwestie dat je het boek niet gelezen hebt. Wel zo eerlijk.

Je krijgt een onvoldoende en wellicht een herkansing: het boek alsnog gaan lezen en je er eens in verdiepen. Zo schadelijk is dat niet hoor, een boek lezen, of het nou in het Duits is of in een andere taal. Je leert er veel van. Kan nog van pas komen in je latere leven, een beetje kennis van het Duits en de Duitse literatuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beter plannen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het als een les zien voor een volgende keer, en dan wel tijd maken om te lezen! Je komt er toch niet onderuit... Als je lezen zo erg vervelend vind, dan kan je zoeken of ze er ook een audio versie van hebben. Dan kan je luisteren terwijl je bezig bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, ik heb nog nooit een boek gelezen voor een mondeling. Gewoon de samenvatting doornemen, en keihard bluffen! ;) Moet je wel je pokerface even uit de kast halen... ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke samenvatting? Diegene die hij niet kan vinden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@C4th je hebt gelijk maar mischien niet de beste manier om het te zeggen.
Eerste en laatste 12-15% van de paginas lezen (aantal paginas/100 = ?. ?x aantal procent)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
moet ie rekenen én lezen ;-)
2 opties:ofwel Eerlijk zeggen dat er je geen tijd voor hebt gehad of je leest nu de achterflap en de laatste hoofdstukken.
Als je leerkracht het boek zelf niet heeft gelezen kan je eigenlijk bijna vertellen wat je wilt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit is wat er vooral bij ons gebeurt op school : als je ook een schriftelijke versie moet afgeven dan 'vergeten' sommigen hun blad en moeten ze het de les erop doen.