Is de HBO opleiding Leraar Nederlands 2e graads (dus die je na de Havo kunt doen) echt niet in Groningen?

Ik ga natuurlijk geen andere opleiding zoeken omdat ik zo nodig naar Groningen wil, maar als die opleiding daar zou zijn, zou dat wel fijn zijn. Maar ik kan deze opleiding op internet niet in Groningen vinden. Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Vraag het eens na bij je decaan, hij zal het ongetwijfeld weten of uit kunnen zoeken!

Toegevoegd na 14 minuten:
Ja dat klopt, het antwoord is niet op internet te vinden. Daarom geef ik je een andere bron waar je het uit kunt zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen antwoord maar een reactie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is zeer zeker geen reactie, maar een antwoord. Als de vraagsteller wil weten of het klopt (en dat wil ze), moet ze op zoek gaan naar een bron die het antwoord heeft. De bron die ze nu gebruikt heeft is internet en daar is niets te vinden. Dus op zoek naar een andere bron en die geef ik haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee: Stel de vraag was:
Hoeveel is 1+1?
Dan is : Vraag het aan je leraar (wiskunde) toch geen antwoord op de vraag? Hetzelfde doe je hier. Je beantwoord niet de vraag of er wel of geen opleiding leraar tweede graad is in groningen, maar je verwijst naar een andere bron. Als je had gezegd:
Nee, want mijn decaan zegt van niet had je een antwoord + bron gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als docent Nederlands - vandaar mijn interesse in deze vraag - leg ik de vraagstelling (puur taaltechnisch) als volgt uit: * De hoofdvraag krijgt als antwoord: weet ik niet
* De toelichting: 'Maar ik kan deze opleiding op internet niet in Groningen vinden. Klopt dit?' krijgt als antwoord: het klopt dat je het niet op internet kunt vinden. Daarmee is het antwoord nog niet definitief 'nee'. Want internet is nou eenmaal een flutbron. Als je het echte antwoord wilt weten, ga je op zoek naar een meer betrouwbare bron, in dit geval een decaan. (= antwoord op toelichting) Wij (Bartmill en ik) geven een antwoord op twee verschillende vragen. Bartmill geeft een antwoord op de vraag of er een opleiding in Groningen is (= hoofdvraag), maar ik geef het antwoord op de vraag of je het op internet kunt vinden (= toelichting). Dat is niet te vinden, dus moet de vraagsteller het antwoord elders zoeken. Dus jouw voorbeeldvraag over 1+1, is de hoofdvraag. Er wordt in de toelichting gevraagd of je het antwoord op die vraag op internet kunt vinden. En hoewel je 1+1=2 op internet zult kunnen vinden, geldt dat niet voor de opleiding. Conclusie: Bartmill geeft antwoord op de hoofdvraag en ik op de toelichting. Eigenlijk hebben we gewoon allebei gelijk 8-) Ben je het hier een beetje mee eens?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gaf geen antwoord, daarnaast is je reactie:
"Ja dat klopt, het antwoord is niet op internet te vinden. Daarom geef ik je een andere bron waar je het uit kunt zoeken."
pas toegevoegd na mij commentaar, dus mijn commentaar was terecht. Daarnaast geef je nu zelf dus ook toe dat je geen reactie hebt gegeven op de hoofdvraag en dat er op internet niets te vinden is, is in dit geval bijna een retorische vraag (hij weet al dat er niets op het internet te vinden is, dus hierop antwoorden is nutteloos) Daarnaast kun je zijn "Klopt dit?" Ook opvatten als:
Ik kan niks vinden op internet.
Mijn conclusie is: Het is er niet.
Klopt dit? i.p.v. het opvatten dat hij niks op internet kan vinden, want daarop hoef je geen antwoord te geven, omdat hij dat zelf al zegt. Ik probeer je niet af te zeiken o.i.d. Ik denk persoonlijk dat een reactie beter op zijn plaats was geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook ik probeer je niet af te zeiken, hoor!! Ik denk dat de vraagstelling op meerdere manieren op te vatten is, inderdaad. Ik heb mijn toegevoegde commentaar inderdaad later geplaatst, niet omdat dat van jou terecht of onterecht was, maar om te zorgen dat er geen discussie hoeft te bestaan over míjn implementatie van de de kern van de vraag. Ik heb geen reactie gegeven op de hoofdvraag, dat klopt. Maar wél op de toelichting en die is volgens mij inhoudelijk gezien duidelijker dan de hoofdvraag. Wellicht moet men bij het lezen van de vraag heel plat denken en dus niet 'door' denken om de vraagsteller een antwoord te geven... Hoe dan ook: ik heb de vraag inderdaad retorisch gelezen en daarbij niet gedacht dat de vraagsteller dat zo bedoeld heeft. Ik dacht dan ook dat er een onderliggende vraag zou moeten zijn. Ik laat het hier bij, al vind ik het altijd erg grappig om te zien hoe mensen een paar zinnen op verschillende manieren kunnen interpreteren. Bedankt voor de discussie! Het was een zinnige.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik, als vraagsteller ;-), vind het een goed antwoord om het aan de decaan te vragen. Dit zal ik dan ook zo spoedig mogelijk doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@jhijink. Goed dat je het ook inziet. En ik moest zeggen dat ik ook totaal over "jou manier" van interpretatie had gekeken! Zoals ik hier nu lees is de vraagsteller tevreden, dat is het voornaamste!
Nee, deze opleiding is helaas niet in Groningen. Wel kun je op de universiteit van groningen een studie nederlands doen en van daar uit het leraarschap in, als 1e graads docent. Voor een hbo opleiding leraar nederlands zou je naar leeuwarden kunnen, naar de NHL. Ben je in een halfuur met de sneltrein groningen-leeuwarden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt. Ik woon niet in groningen en voor mij is de nhl (leeuwarden dus) dichterbij. ik zou liever in groningen studeren. Maar als deze opleiding daar dus niet is, ga ik gewoon naar leeuwarden.