ik wil een rapport schrijven maar weet niet wat je precies moet schrijven bij bijvoorbeeld inleiding, achtergrondinfo etc. wil iemand mij uitleggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

In de inleiding schrijf je vaak waar het over gaat, zodat de lezer weet wat hij kan verwachten.
een inleiding moet antwoord geven op de volgende vragen:
-Wat is het onderwerp, hoe luidt de probleemstelling?
-Waarom heb je dit rapport geschreven, wat is het doel en het belang van het stuk?
-Wat is de werkwijze en hoe ziet de structuur van het rapport eruit?

Verder moet de inleiding prikkelend zijn. Een goede inleiding maakt de lezer nieuwsgierig; hij wil meer weten over het onderwerp.

In de bron uitgebreide info over wat er allemaal in een rapport moet... Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Google op TNO rapportage. Dit zijn hele goede en uitgebreide rapportages. Pak er uit wat bij jou past en maak er een goed verhaal van. Probeer je doelgroep van te voren te bepalen zodat je daarop je schrijftaal kan aanpassen. Probeer een conlusie of samenvatting aan het einde te plaatsen. Hierin kan je ook een advies opnemen. Hou het helder duidelijk en feitelijk. Vraag bij je docent een voorbeeld op zodat je zijn kaders weet. Heel veel succes!