Wat zijn de toelatingseisen voor een goede universteit in Amerika???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag is al vaker gesteld, gebruik de zoekfunctie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
$$$$$$
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik heb veel geld en wat zijn de toelatingseisen??

Antwoorden (1)

De toelatingseisen verschillen per type studie en type college of universiteit. Voor tweejarige colleges:

Cijferlijsten van de laatste 4 studiejaren en diploma (indien al beschikbaar)
Bewijs van voldoende financiering om de kosten voor een studiejaar te dekken
Goede Engelse taalvaardigheid, aan te tonen met voldoende score op de Engelse test TOEFL. Afhankelijk van de school wordt een score gevraagd variërend tussen de 32 en 100 van de in totaal 120 punten. Of: in plaats van een Engelse test accepteren meer dan 500 colleges en universiteiten deelname aan een taalcursus van ELS Language Centers of een eigen taalcursus in plaats van een TOEFL (zgn. conditional admission)
Voor vierjarige colleges/universiteiten vaak ook nog:

Aanvullende test afhankelijk van niveau en type beoogde studie, bijv. SAT/ACT, GRE, GMAT, LSAT…. Hiervoor kan men zich goed voorbereiden middels oefenboeken en cursussen. UStudy biedt SAT voorbereidingscursussen aan, zie hier.
Aanbeveling van docenten en mentor, en evt. van werkgever, stagebegeleider, sportcoach en/of ouders
Motiveringsopstel (personal statement/essay)
Eventueel: een Amerikaanse stijl curriculum vitae (resume)
Het is bij een groot aantal colleges en universities ook mogelijk om "voorwaardelijke toelating" aan te vragen d.w.z. de definitieve toelating is afhankelijk van het volgen van een taalcursus zonder dat toelatingstesten als TOEFL en SAT hoeven te worden afgelegd.

Tenslotte is het zelfs mogelijk om zonder middelbare schooldiploma te studeren aan een college of universiteit. Hiervoor is het nodig eerst een vervangend examen (GED) te behalen dat op diverse momenten in het jaar in Nederland kan worden afgelegd. UStudy heeft ook studenten op colleges geplaatst die geen NL middelbare schooldiploma maar wel een jaar high school succesvol hadden afgerond.

Overstappen vanuit een reeds begonnen MBO of HBO/WO bachelor studie naar een undergraduate studie in de VS is ook prima mogelijk. Indien minstens voor een jaar aan studiepunten is verzameld, meldt de student zich aan als zgn. "transfer" student en zijn de toelatingseisen lichter.