ik ben 13 bijna 14 en doe HAVO en ik wil later bij een mode tijdschrift gaan werken en ik wil dan wel iets met mode doen welke opleiding moet ik doen?

hbo opleiding dan wel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hejj

Het beste antwoord

Dat is afhankelijk van wat je precies wilt doen. De opleiding journalistiek is sowieso een goede basis. Wil je modereportages gaan maken dan is het raadzaam om bijvoorbeeld fotografie te studeren of een cursus/opleiding tot styliste te volgen. Zoals hierboven al is aangeven is ook een grafische opleiding een leuke en creatieve optie.

Daarnaast is het aan te raden om nu al te beginnen met je te onderscheiden van andere meiden. De baan die jij noemt is er één die veel vrouwen (en ook mannen) wel willen hebben. Begin je dus alvast te verdiepen in modebladen, ga eventueel een blog bijhouden of schrijf stukjes voor de schoolkrant. Op deze wijze vergroot je nu al je kansen voor later en kun je tevens ontdekken wat het precies is wat jij van je toekomstige baan wilt en verwacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je kunt grafische vormgeving gaan doen,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu ben ik geen expert, maar heb ik wel een overzicht voor je gevonden. Welke goed zijn weet ik niet.