Kan ik nu gewoon "veilig" een HBO opleiding volgen bij Inholland?

Een tijdje geleden was er allemaal gedoe omtrent diploma's die niet geldig zouden zijn etc, maar aangezien ik nu nog in het buitenland woon heb ik daar erg weinig van meegekregen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

InHolland bleek zijn zaakjes op veel gebieden niet goed voor mekaar te hebben. Zo was het niveau van flink wat opleidingen dusdanig laag, dat diploma's ineens niet meer werden erkend als officiele HBO diploma's.

De bezem is wel een beetje door InHolland gegaan, maar het is niet waarschijnlijk dat ze in een paar maanden nu alles helemaal voor mekaar hebben. Waarschijnlijk zal je nog tegen problemen aan gaan lopen als je er gaat studeren.

Bovendien heeft de instelling enorme imagoschade opgelopen. Een InHolland diploma is daardoor gewoon minder waard geworden in de ogen van velen.

persoonlijk zou ik een andere school gaan uitkiezen en niet bij InHolland gaan studeren.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord. Ik zat zelf op InHolland en moest stage lopen. Geen een bedrijf wilde mij aannemen, simpelweg omdat ik van InHolland kwam. Ook is er zoveel gedoe met slechte leraren (cijfers die pas 4 maanden later bekend worden, opvallend veel werkstukken die kwijt zijn geraakt).

Andere antwoorden (2)

Natuurlijk kun je veilig een HBO opleiding volgen bij InHolland. Maar vergeet niet: InHolland heeft door al haar gebreken + de media-aandacht een slechte naam opgebouwd.
Ook al zou InHolland inmiddels voldoen aan de norm, dan nog duurt het enkele jaren voordat het haar slechte naam kwijt is.
Dit kan nadelig voor je zijn als werkgevers naar je diploma vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat werkgevers op dit moment toch wel vreemd opkijken tegen afgestudeerden met een "in Holland" HBO diploma. Maar over 4-5 jaar is dat wel weggeëbd.