Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

BKR registratie,kan ik een lening krijgen voor mijn onderneming?

Ik heb laatst mijn bkr opgevraagd.En er staat in principe een doorlopend krediet van een geleende bedrag van 1500 euro open.Die lening betaal ik een aantal jaar netjes aan de bank,voor een klein bedrag per maand.Is het mogelijk dat ik alsnog een lening kan afsluiten of moet ik het bedrag eerst zien te betalen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
837

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat ligt aan veel facoren. In principe registreert BKR alle schulden die je hebt.
Wanneer je naar een bank gaat voor een lening zal deze opvragen bij BKR wat je schulden zijn en de daarbij horende maandelijkse last.
Als jij komt voor iets aanvullends er van uitgaande dat je niet een BV of NV hebt, zal de bank dus kijken wat de nieuwe schuld betekent voor je maandelijkse last. Op gronnd daarvan wordt bekeken of je het kunt betalen op grond van je verwachtte inkomsten.
In principe is het altijd beter om eerst af te lossen natuurlijk.

Momenteel zijn banken zeer terughoudend met het verstrekken van leningen. Zowel zakelijk als partikulier
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding