Meester en onderwijzer wordt over het algemeen gebruikt voor de basisschool, leraar voor de middelbare school.
Onderwijzer is formeler dan meester, en meester is ook aanspreeknaam, onderwijzer niet.
Een mentor kan een leraar zijn die een of een paar klassen onder zijn hoede heeft en die extra begeleidt met bijvoorbeeld studielessen. Ook is hij (of zij natuurlijk) een vast aanspreekpunt voor de leerlingen van zijn mentorklas bij problemen.
Het woord docent wordt dan weer vaak gebruikt voor hoger onderwijs, maar kan ook gebruikt worden voor middelbaar onderwijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amc
12 jaar geleden
Heel goed uitgelegd +1

Andere antwoorden (1)

Leraar, onderwijzer, meester en docent betekent allemaal het zelfde, meester en leraar worden echter meer gebruikt op de lagere school, een docent word veel gebruikt op het de middelbare school.

Onderwijzer word het minst gebruikt.

Mentor of mentrix is een begeleider van een klas en die word dus vaak gebruikt op middelbare scholen.