Hoe word een blindengeleidehond getraind?

Ik ben bezig op school met een onderzoek, en ik heb deze vraag gekregen. Ik heb al heel google doorzocht maar ik kan het nergens vinden. Ik hoop dat iemand mij dit kan vertellen. Ik zou het ook heel fijn vinden als u me kan vertellen hoelang het duurt voordat een blindengeleidehond is opgeleid bijvoorbeeld. Of heeft u misschien een goede site met goede informatie. Met vriendelijke groeten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

In Nederland worden blindegeleidehonden opgeleid door het KNGF. De bron hieronder stuurt je naar een apart stukje van hun site waarin alles over het opleiden van blindegeleidehonden wordt beschreven. Vanaf de geboorte (en vaak opvang in gastgezinnen) tot en met de opleiding en het vinden van een permanent baasje.

Hier kun je als het goed is alle informatie vinden die je nodig hebt. Succes met je onderzoek!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
prima antwoord, je was me voor +