Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is je propedeuse Pabo waard?

Ik heb al een tijdje op internet gezocht, maar misschien zoek ik wel met mijn neus, xD. Ik vroeg me af hoeveel een propedeuse van de Pabo waard is, wat je ermee kan doen etc.
Alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

met je propedeuse hbo heb je toegang tot een studie aan de universiteit.

gewoon los is een propedeuse verder niet zoveel waard. gaat er uiteindelijk om, dat je een studie helemaal afgemaakt hebt. op hbo of wo niveau.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Eigenlijk is je Propedeuse een soort van diploma op de onderbouw van het H.B.O. of universiteit. Je moet het halen om te kunnen afstuderen, maar je hebt er verder niets aan.

http://www.encyclo.nl/begrip/propedeuse
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Wat wel regelmatig gebeurt, is dat mensen die HAVO hebben gedaan eerst hun propedeuse PABO halen en dan aan de universiteit een studie als pedagogiek of psychologie gaan doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een propedeuse "diploma" betekent dat je het eerste (voorbereidend) jaar van een HBO of universitaire opleiding met succes hebt afgerond. Behalve dat een Propedeuse studenten toelaat voor sommige universitaire studies, moet je het zien als een mijlpaal, zonder verdere mogelijkheden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding