Wat is je propedeuse Pabo waard?

Ik heb al een tijdje op internet gezocht, maar misschien zoek ik wel met mijn neus, xD. Ik vroeg me af hoeveel een propedeuse van de Pabo waard is, wat je ermee kan doen etc.
Alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.4K

Antwoorden (4)

met je propedeuse hbo heb je toegang tot een studie aan de universiteit.

gewoon los is een propedeuse verder niet zoveel waard. gaat er uiteindelijk om, dat je een studie helemaal afgemaakt hebt. op hbo of wo niveau.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Eigenlijk is je Propedeuse een soort van diploma op de onderbouw van het H.B.O. of universiteit. Je moet het halen om te kunnen afstuderen, maar je hebt er verder niets aan.

http://www.encyclo.nl/begrip/propedeuse
12 jaar geleden
Wat wel regelmatig gebeurt, is dat mensen die HAVO hebben gedaan eerst hun propedeuse PABO halen en dan aan de universiteit een studie als pedagogiek of psychologie gaan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een propedeuse "diploma" betekent dat je het eerste (voorbereidend) jaar van een HBO of universitaire opleiding met succes hebt afgerond. Behalve dat een Propedeuse studenten toelaat voor sommige universitaire studies, moet je het zien als een mijlpaal, zonder verdere mogelijkheden.