Ik ben aan het oefenen voor een toetsweek nu kom ik bij een makkelijke vraag maar ik snap hem niet?

Theo verdient 4.798 euro een minium loner 1300
Dan is de vraag: Een minimumloner verdient bruto beduidend minder dan Theo. Bereken hoeveel procent minder.
Welke formule moet ik daarvoor gebruiken

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Eerst kijk je hoeveel 100 % is : dat is het salaris van Theo. Daar reken je dan één procent van uit. Dan trek je het minimumloon van Theo's loon af.En dan kijk je hoeveel keer die ene % in dat restbedrag gaat ; zoveel % verdient die dus minder. Effe uit mijn hoofd om en nabij de 70-75 % - als je daar niet al te gek ver vanaf zit, heb je het vermoedelijk goed gedaan. Toegevoegd na 2 minuten: Het sommetje mag je natuurlijk zelf maken ;-)

ik denk met de formule deel gedeeld door totaal keer honderd. dus 1300:4798 x 100 = 27%

(1300-4798) / 4798 x 100 = 72,9 % minder. ('nieuw-oud') / 'oud' x 100 minder, dus nieuw = minimum loner, oud =theo . als er had gestaan; hoeveel verdient theo méér, dan was theo 'nieuw' en de minimum loner 'oud'. Toegevoegd na 11 minuten: aan diegene die net een minnetje heeft gegeven ; wat is dan wel het goede antwoord? :S

Je moet in dit geval 4798 als 100% stellen. Dan zet je dit in een kruistabelletje en reken je het uit. Dus (100 . 1300)/4789 = 27%

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100