Hoe word je slimmer?

Hoe word ik slimmer. Ik doe momenteel vwo 6 maar kwil mijn kennis meer uitbreiden..ik weet nog niet echt wat ik later wil worden, maar ik wil sowieso heel slim worden en over alles kunnen praten van moleculen tot voetbal..Ik wil eigenlijk alles kunnen.. schilderen piano spelen.. ik heb ook een bijbaan naast school dus hoe combineer ikdat? En hoe word ik slimmer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou al kunnen beginnen met slimmer te lijken, door meer aandacht te besteden aan de manier waarop je met taal omgaat. Punctuatie en spelling zijn niet wat je ervan zou verwachten voor iemand die in 6 VWO zit. Nou snap ik dat het gebruik van een iPhone niet helpt maar die twee puntjes slaan echt nergens op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De zoekfunctie gebruiken op GV is ook een slimme start ; deze vraag is namelijk al VEEL vaker gesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmmm...weinig zinnigs blijven staan ; voor de herkansing dan maar....
Amadea
12 jaar geleden
Blijkbaar dient het tweede puntje om aan te geven dat er een nieuwe zin begint.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Hoe word ik slimmer." Is wel met 1 puntje geschreven.
Misschien bedoelt de vraagsteller ipv 2, 3 puntjes, maar is het teveel werk om er nog 1 te typen? ;-)

Het beste antwoord

Deze vraag is al vaker gesteld, dus de zoekfunctie op GV gebruiken is een goed begin.

Maar soms sneeuwen vragen nogal onder, of komt er weinig uit, of kies de vragensteller geen beste antwoord, dus gaan we gewoon nog een keer voor de herkansing ;-)

Echt slimmer kun je niet worden ; wel kun je meer kennis opdoen , zodat je wat slimmer lijkt en je kennis steeds beter leert toepassen. Leren is daarvoor natuurlijk de aangewezen methode, maar dat hoeft niet meteen stampen / studeren te zijn. Ook door ervaringen kun je heel heel heel heel heel veel leren.
Ik heb nog nooit een dag geleerd voor alles wat ik inmiddels weet, maar mijn onbegrensde honger naar kennis zorgt dat ik alels wat ik zie, hoor, lees, meemaak en beleef als een spons in me opneem en het niet meer vergeet. Dat is ook een soort ‘leren’, maar dan leuk.

Films, boeken, tijdschriften, artikelen op Internet, documentaires, gesprekken met mensen, discussies, nieuws, foldertjes die je overal gratis kunt meenemen, zelfs van de verpakkingen van boodschappen kun je leren. Maar ook dingen ondernemen zonder vooropgezet plan (gaan fietsen of rijden en zien hoe je weer thuiskomt) , een maaltijd klaarmaken met willekeurige ingredienten zonder recept en zonder maatbeker, kapotte apparaten uit elkaar halen en kijken of je ze weer aan het werk krijgt door losse draadjes te verbinden, puzzelen, knutselen ; ook zonder letters vreten kun je heel veel creativiteit, kennis en ervaring opdoen.

Het enige dat je hoeft te doen is nieuwsgierig zijn, openstaan en niet bang zijn om fouten te maken, want van fouten leer je nog het meest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+! Maar het enige probleem is dat je dat allemaal dan ook nog moet zien te onthouden".." ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nice marleen :)
+++++

Andere antwoorden (9)

Veel informatieve boeken lezen en nieuws kijken en je geheugen trainen door vanalles vanbuiten te leren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je eindexamens voltooien en naar de universiteit gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel veel op GV kijken en de antwoorden onthouden ;)"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij elk onderwerp wat je interessant vindt of waar je over hoort even google of wikipedia raadplegen. Het is misschien niet altijd de meest betrouwbare informatie die je kan vinden, maar het geeft wel vaak al een goed algemeen beeld, zeker als er bronnen vermeld worden in het artikel wat je leest. Als tv kijkt niet naar jackass kijken maar naar een discussieprogramma, documentaire of een actualiteitenrubriek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo te lezen vindt jij het hartstikke leuk om nieuwe dingen te leren. Dat is genoeg om er zeker van te zijn dat je nog jaren en jaren slimmer zult worden. Geniet van je nieuwe aanwinsten en baal van bezigheden waarbij je niks nieuws leert.

Waar je de informatie vandaan haalt is niet eens heel belangrijk, zolang je maar veel verschillende bronnen gebruikt en die met elkaar vergelijkt. Door te combineren krijg je vanzelf meer inzicht in de materie. Maar ga geen feitjes in je kop stampen: dan weet je misschien wel heel veel, maar je wordt er niet echt slimmer van.

Voor wat betreft piano spelen: dat is niet zo zeer te leren alswel te oefenen. Met veel oefening krijg je het in de vingers, maar je kennis/inzicht/slimmigheid wordt er niet veel groter van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om je logisch denkvermogen te trainen kun je ook allerlei puzzels maken. Logigrammen, sudoku's e.d.
Of eens een paar intelligentietesten doen. Daar zitten soms aardige logische problemen bij.
En goed luisteren naar de mensen om je heen. Dan krijg je vanzelf kennissen, kennis en mensenkennis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk documentaires, echt waar. Het liefst engels als dat kan.

Je leert zoveel van een documentaire zonder dat je het weet, voor je het weet ben je met iemand in gesprek, en herinner je je weer dat mieren het enige dier zijn naast de mens die "vee" houden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lezen en leren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vragen om meer te leren dan nodig is... als je tijd over hebt