Is er een mbo niveau 4 opleiding die 1 jaar duurt? Zo ja welke en waar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, waren het maar geen stappen en al thuis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie mijn reactie bij je eerste antwoord

Het beste antwoord

Als je al een mbo3 diploma hebt, kun je een 1 jarige mbo4 opleiding doen zoals spw4 of onderwijsassistent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is me tog gelukt zonder niveau 3 via sprciaal traject

Andere antwoorden (3)

Nee, alle MBO's niveau 4 duren standaard vier kaar. Dit is door de regering bepaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijne 3 en 2.5 half met een versnelde opleiding ( opleiding : assistent accountant/bedrijfsadminastrateur) mbo niveau 4
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzin ik doe nu mbo 3 in 1 jaar en daarna mbo 4 wat ook 1 jaar duurt, maar ik wil gelijk mbo 4 in 1 jaar. Ik heb het tot 4 havo "gehaald"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is niet waar. Mijn opleiding (Juridisch medewerker zakelijke dienstverlening) kun je versneld in 1 jaar doen, als je HAVO hebt gedaan. Dit is een niveau 4 opleiding.
In sommige gevallen kan een MBO-niveau 4 opleiding in 1 à 2 jaar gehaald worden, maar dan moet je wel een Havodiploma hebben als vooropleiding. Jij hebt tot Havo 4 (dus tot en met klas 3 van Havo) en dus is MBO4 in één jaar tijd geen haalbare kaart.
Als je zo snel mogelijk van school af wilt zijn, kun je ook overwegen om een BBL niveau 4 opleiding te gaan doen. Dan ben je aan het werk en verdien je dus minstens het minimumloon en ga je daarnaast één dag per week naar school. Zo haal je toch je diploma maar zit je niet meer de hele week op school.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is wel een MBA in een dag (van Tiggelaar). Overigens moet je wel een stevige beurs meenemen.